Ova stranica koristi "cookies" koji nam pomažu da Vam pružimo bolje iskustvo prilikom posjete.

Međunarodni motor godine 2018.: inovativni 1.0 TSI u novom modelu up! GTI osvaja nagradu u svojoj kategoriji

2018-06-07

Volkswagen proizvodi zaista kompaktne, lagane i tehnološki vrlo napredne motore. Ovaj benzinski motor sa snagom od 85 kW / 115 KS prvi je svoje vrste koji će se kombinirati s četverostaznim katalizatorom i montirati u up!. Također se isporučuje s benzinskim filtrom za čestice. Sistem za naknadnu obradu ispušnih plinova u kombinaciji s inovativnim karakteristikama unutar motora omogućuje da pogonski sistem u modelu up! GTI bude u skladu s novom normom za ispušne plinove EU 6AG (Euro 6d-TEMP). 

Detaljan pogled na motor i sistem kontrole ispušnih plinova: 1.0 TSI verzija modela up! GTI najnoviji je izdanak serije motora EA211. Nagrađeni motor s obimom od 999 cm3 sadrži turbopunjač s električnim aktivatorom sistema Wastegate, usisni kolektor s integriranim hladnjakom zraka punjenja i kolektor ispušnih plinova integriran u glavu cilindara. S tlakom od 350 bara (što je visoka vrijednost za benzinski motor) mješavina goriva ubrizgava se izravno u komore za izgaranje.

Zahvaljujući spomenutim karakteristikama ovaj se kompaktni, lagani motor s četiri ventila odlikuje snagom od 115 KS u području između oko 5000 i 5500 o/min. Od 2000 o/min. 1.0 TSI motor - koji je opremljen sa dva namjestiva bregasta vratila - prenosi snagu od 200 Nm na pogonsku osovinu. Najveći okretni moment ostaje konstantan do vrijednosti od 3500 o/min.

Jedan od ključnih ciljeva tokom razvoja novog TSI motora bio je osigurati najnižu moguću emisiju ispušnih plinova. To je postignuto zahvaljujući inovacijama unutar motora kao što su piezoelektrični injektor s 5 otvora, visok tlak ubrizgavanja, novorazvijeni turbopunjač, novi klipovi i inovativni sistem za naknadnu obradu ispušnih plinova. Održiv rad stoga je osiguran zahvaljujući mjerama u pogledu motora i kontrole emisije ispušnih plinova. Temeljni je element sistema za naknadnu obradu ispušnih plinova novi četverostazni katalizator s integrisanim benzinskim filterom za čestice (OPF). OPF smanjuje emisije čestica za 95 posto. Drugi trostazni katalizator u podnici jamči usklađenost s pragom koji propisuje norma EU 6AG - čak i u slučaju velikih opterećenja.

Norma za ispušne plinove EU 6AG (Euro 6d-TEMP) uključuje mjerenja potrošnje goriva u skladu s novim, realističnim ispitnim postupkom za osobna i laka gospodarska vozila (WLTP) te ispitnim postupkom za realne emisije ispušnih plinova (RDE). Mjerenja su provedena na dinamometru te u stvarnim uvjetima cestovne vožnje.