Ključni aspekti
VANJSKI IZGLED - DIZAJN I DIMENZIJE Dinamične proporcije. Model ID.7 Tourer¹ većinu svojih vanjskih dimenzija dijeli s modelom ID.7⁴ limuzine. Oba modela duga su 4961 mm i imaju vrlo dugačak međuosovinski razmak od 2971 mm te odgovarajuće kratke prevjese karoserije. Širina ova dva modela ID.7⁴ je 1862 mm (bez vanjskih osvrtnih zrcala). Karoserije oba modela ID.7 visine su 1536 mm. Oba modela značajno se razlikuju jedan od drugog u stražnjem dijelu karoserije: novi ID.7 Tourer¹ karakterizira krovna linija koja se proteže daleko unatrag između C i D stupova i time povećava njegovu visinu. Zahvaljujući duljem krovu i strmijim vratima prtljažnika, ID.7 Tourer¹ ima još veći volumen prtljažnika.
Prednji dio iz zračnog tunela. S koeficijentom otpora od 0,24 (ovisno o opremi) i prednjom površinom od 2,45 m², ID.7 Tourer¹ iznimno je aerodinamičan. Kao i kod limuzine ID.7, sljedeća evolutivna faza modela ID. posebno se odražava na dizajnu prednjeg dijela vozila. Prednji kraj ima puno oštrije konture i jasno održava visok stupanj preciznosti i kvalitete. Prednja su svjetla uža, a zbog novih modula kao da imaju ljudske osobine. ID.7 Tourer¹ bit će opcijski dostupan uz IQ.LIGHT - matrix LED glavna svjetla⁵ uključujući vodoravnu LED traku lijevo i desno od osvijetljenog VW logotipa, kao i dinamičnu regulaciju dugih svjetala (Dynamic Light Assist) (interaktivno trajno dugo svjetlo bez zasljepljivanja nadolazećeg prometa).
Izdužena silueta. Duga linija krova karakterizira bočni dizajn novog modela ID.7 Tourer¹: linija koja se vizualno proteže uz rubni spojler na krovu odgovara dinamičnim proporcijama novog Volkswagen vozila. Bočne linije uokvirene su crnim, aerodinamički ravnim krovnim nosačima. Ispod prozorske daske, upečatljiva karakterna linija s oštrim podrezom unosi snažnu, pozitivnu napetost u siluetu modela ID.7 Tourer¹. Ovisno o opremi, aerodinamički savršeni kotači od lakog metala veličine su između 19'' i 20''⁵. Uskoro će uslijediti i naplatak od 21''⁵ .
Stražnji kraj s vodoravnom LED trakom. Strma stražnja vrata modela ID.7 Tourer¹ osiguravaju jedinstven izgled i dodatni prtljažni prostor. Vodoravno poravnata struktura stražnjeg dijela djeluje široko i snažno. Taj je učinak pojačan dominantnom LED svjetlosnom trakom (opcijski kao 3D LED stražnja svjetla⁵ s animiranim kočionim svjetlima i dinamičnim žmigavcima). Ovisno o opremi, VW logotip također je osvijetljen u LED traci. Gornji dio stražnjeg dijela također je karakterističan: krovni stupovi i prozorske površine kabine povučeni su prema unutra, stvarajući snažan rameni dio u donjem dijelu.
Panoramski krov s pametnim staklom.⁵ ID.7 Tourer¹ se po izboru može konfigurirati s panoramskim krovom s pametnim staklom. Prozirni krov može biti neproziran ili proziran od trenutka do trenutka upotrebom sloja PDLC-a (polimer dispergirani tekući kristal) integriranog u staklo. Proces prebacivanja aktivira se preko dodirnog upravljačkog elementa na krovnoj konzoli ili putem IDA glasovne asistentice. Elektronički sloj PDLC-a isključuje se kada je neproziran. To uzrokuje da se kristali rasporede u sloj tako da staklo više nije prozirno. Međutim, čim se na sloj primijeni električni napon, kristali se raspoređuju na takav način da svjetlost ponovno može prodrijeti u unutrašnjost. Uz ovu promjenjivu zaštitu od bliještanja, premazi u staklu reflektiraju visokoenergetsko infracrveno zračenje sunčeve svjetlosti, koje bi zagrijavalo unutrašnjost za sunčanih dana. Toplinsko zračenje grijača također se odbija od pametnog stakla i tako zadržava u unutrašnjosti, što stvara visoku razinu udobnosti za putnike, posebno zimi.
PRTLJAŽNIK - STRAŽNJI KRAJ MODELA TOURER I MAKSIMALNA ISKORISTIVOST Prostor za putnike i prtljagu. Model ID.7⁴ ima potpuno novu i neovisnu arhitekturu cockpita sa serijskim head-up zaslonom s proširenom stvarnošću. Model ID.7 Tourer¹ preuzeo je ovaj instrumentalni krajolik 1:1 od limuzine. Isto se odnosi i na veliku količinu prostora u prvom i drugom redu sjedala. Međutim, iza asimetrično djeljivog i preklopivog stražnjeg sjedala sada se nalazi prtljažnik još većeg volumena. Potpuno napunjen do naslona prvog reda sjedala (natovaren do krova s pregradnom mrežom za prtljagu), volumen prtljažnika povećava se s 1586 na 1714 litara u usporedbi s limuzinom. Maksimalna zapremina prtljažnika s pet osoba u vozilu, natovarena do visine naslona stražnjeg sjedala je 605 litara (naslon stražnjeg sjedala u uspravnom položaju), a ova vrijednost odgovara povećanju od 73 litre. Dimenzije podnice prtljažnika ostale su identične: duljina do stražnje klupe iznosi 1075 mm. Ako se nasloni stražnjih sjedala preklope, duljina uglavnom ravnog prostora za utovar povećava se na 1948 mm. Maksimalna širina između lukova kotača je točno 1000 mm.
Praktična dodatna oprema proširuje mogućnosti organizacije tereta. Praktične značajke dodatne opreme dostupne za ID.7 Tourer¹ mogu dodatno proširiti upotrebljivost prtljažnika ovog karavana. S prtljažnim plug-in modulom⁵, na primjer, moguće je u trenu podijeliti prtljažni prostor i osigurati teret od klizanja. Bočna mreža za prtljažnik⁵ također osigurava red. Zasebno dostupna kadica za prtljažnik⁵ štiti prtljažni prostor od prljavštine i također sprječava klizanje tereta. Dostupan je i Volkswagen Compact II nosač za bicikle⁵, koji se može otklopiti s pomoću nožnog prekidača. Budući da se stražnja svjetla, nosači i okvir nosača mogu sklopiti, stalak za bicikle može se pohraniti u prtljažni prostor kada se ne koristi. Opterećenje kuke za vuču dizajnirano je za 75 kg tako da dva e-bicikla mogu lako putovati s vama. Posljednje, ali ne i najmanje važno, obujam prostora za prtljagu modela ID.7 Tourer¹ može se povećati za dodatnih 460 litara uz krovnu kutiju Comfort⁵ .
PUTNIČKA KABINA - COCKPIT I KOMFOR IZNOVA DEFINIRANI Poboljšani head-up zaslon s proširenom stvarnošću (AR). Novi ID.7 Tourer¹ i ID.7⁴ limuzina jedina su vozila u svojoj klasi koja imaju serijski head-up zaslon s proširenom stvarnošću. On projicira informacije bitne za vožnju u vozačevo vidno polje, što znači da više ne mora skidati pogled s ceste. U isto vrijeme, AR head-up zaslon mijenja arhitekturu cockpita, budući da su klasični instrumenti postali mnogo manji kao suvišan informacijski sloj. To također znači da je pogled vozača usmjeren na AR head-up zaslon, a time i na situaciju u prometu. S modelom ID.7 Tourer, Volkswagen donosi najveće ažuriranje do sada za AR head-up zaslon i implementira jedan od najčešće spominjanih zahtjeva kupaca: aktivna navigacija mobilnog telefona povezanog putem Apple CarPlay ili Android Auto sada je integrirana u integrirani prikaz rute s proširenom stvarnošću. Osim toga, izgled AR funkcija sveobuhvatno je nadograđen. To uključuje nove i optimizirane animacije kao i pozdrav s VW logotipom kada se pokrene head-up zaslon.
MIB4, IDA i ChatGPT. Volkswagen je također redizajnirao hardver i softver serijskog infotainment sustava (MIB4) s optički samostojećim dodirnim zaslonom promjera 38 cm (15''). Interakciju između vozača i ID.7⁴ također usavršava IDA govorna asistentica. Ne samo da omogućuje upravljanje mnogim funkcijama vozila, nego ona i odgovara na specifična pitanja u svim zamislivim područjima jer pristupa online bazama podataka kao što su Wikipedia i također po prvi put ima novu integriranu značajku ChatGPT (umjetna inteligencija, AI). Nova je i opcijska aplikacija Wellness.
Premium komfor. Zahvaljujući daljnjim inovativnim značajkama kao što su automatski kontrolirani ventilacijski otvori s elektroničkim servomotorima i opcijska ergoActive sjedala⁵ s funkcijama kao što su masaža u pritisnim točkama i (u vrhunskim sjedalima⁵) automatski klima-uređaj, oba modela ID.7¹⁴ pružaju udobnost na razini luksuzne klase. Još jedna novost u vozilu je opcijski dostupan panoramski krov⁵ s pametnim staklom, čiji se slojevi stakla elektronički mijenjaju u neprozirne ili prozirne - bilo putem klizača na krovu ili putem IDA govorne asistentice.
IDA govorna asistentica, detaljno. Uz pomoć nove IDA govorne asistentice, sada je još lakše upravljati mnogim funkcijama vozila korištenjem prirodnog govora. Raspon funkcija sada uključuje, primjerice, postavljanje profila vožnje ili ambijentalnog osvjetljenja. Također novo: postavljanje upita za informacije temeljene na oblaku. To uključuje, na primjer, vremensku prognozu, status letova zrakoplova u redovnom rasporedu, trenutačni status sportskih događaja ili vijesti. Osim toga, zahvaljujući mrežnoj integraciji Wikipedije, mogu se postavljati pitanja o svim zamislivim temama. Načelno, dovoljne su prirodno izgovorene rečenice poput "Koje su najnovije vijesti?". Još jedna nova značajka je da se izgovorene naredbe vizualiziraju na zaslonu infotainment sustava. Kao što je navedeno, tu je i nova značajka integracije ChatGPT-a u govornu asistenticu.
ChatGPT, detaljno. U budućnosti, vozači i putnici svih novih modela ID. kao i novih modela Tiguan i Passat mogu pristupiti bazi podataka umjetne inteligencije putem govorne asistentice preko ChatGPT-a kako bi im se istraženi sadržaj čitao tijekom vožnje. Integracija ChatGPT-a nudi niz novih mogućnosti. Prilikom korištenja ništa se ne mijenja za osobu za upravljačem - nema potrebe za kreiranjem novog računa ili instaliranjem nove aplikacije. Govorna asistentica aktivira se pozdravom "Hello, IDA" i samo kada prethodni sustavi ne mogu dati odgovor, zahtjev se prosljeđuje anonimno AI-ju. ChatGPT nema nikakav pristup podacima o vozilu. Pitanja i odgovori također će se odmah izbrisati kako bi se osigurala najbolja moguća zaštita podataka.