Početak iz snova uz pet zvjezdica: ID.31 osvojio je najveću moguću ocjenu u testu sigurnosti Euro NCAP (Europski program za procjenu sigurnosti novih vozila). Ispitivači su podijelili dobre ocjene prvom modelu koji će se temeljiti na novoj modularnoj električnoj platformi (MEB), i to u svim kategorijama - za zaštitu odraslih putnika, djece i ranjivih sudionika u cestovnom prometu te za sigurnosne sisteme podrške.
"Ovo je izniman uspjeh za cjelokupni ID. tim", rekao je dr. Frank Welsch, član upravnog odbora marke Volkswagen nadležan za područje razvoja. "Visoka razina sigurnosti u našim vozilima uvijek nam je vrlo važna te je zato bila uključena u koncept platforme MEB od samog početka. Model ID.3 impresivno to demonstrira s ocjenom od 5 zvjezdica."
Procjena razine zaštite putnika u vozilu za odrasle osobe temelji se na činjenicama kao što su testovi frontalnog sudara, bočnog sudara i trzajnih ozljeda. Na temelju tih testova i procjene vrijednosti evidentiranih u pogledu brzog i sigurnog spašavanja i izvlačenja putnika iz vozila, za vozače i putnike u modelu ID.3 utvrđena je razina sigurnosti od 87 %. Za djecu je utvrđena razina zaštite od čak 89 %.
Ova se procjena temelji na tri važna aspekta: uz zaštitu koju pružaju sigurnosni sistemi za djecu u slučaju frontalnog ili bočnog sudara, u testovima su ispitane mogućnosti za postavljanje dječjih sjedalica raznih dimenzija i kategorija u vozilu te oprema koju ono nudi za siguran prijevoz djece.
Uz zaštitu putnika u vozilima, Euro NCAP također provjerava u kojoj mjeri sistemi autonomnog kočenja u nuždi (AEB) mogu pružati zaštitu osjetljivim sudionicima u prometu - pješacima i biciklistima - u slučaju predstojećeg sudara. Također, ispitivači su pomno ispitali dodatne serijske sisteme podrške. Jedan od pozitivnih aspekata modela ID.3 jest taj što se sve njegove varijante opreme serijski isporučuju s podrškom zadržavanja vozila na voznom traku "Lane Assist" i sistemom nadzora okoline "Front Assist".
Marka Volkswagen po prvi put u modelu ID.3 ugrađuje opremu koja je poznata kao središnji zračni jastuk za prednja sjedala. On onemogućuje eventualni kontakt glave vozača i suvozača, primjerice u slučaju bočnog sudara.
Marka Volkswagen opcionalno nudi dodatne vrhunske sisteme podrške: jedan od njih je automatska regulacija razmaka ACC s prediktivnim prepoznavanjem brzine. Sistem Travel Assist omogućuje vožnju s potporom pri brzinama do 160 km/h. Sigurnoj, opuštenoj vožnji također pridonose podrška kod prometnog zastoja Traffic Jam Assist, Blind Spot senzor s podrškom izlaska iz parkirnog mjesta Rear Traffic Alert, sistem Emergency Assist te podrškaa pri parkiranju Park Assist.
Uz ocjenu od pet zvjezdica, model ID.3 nadovezuje se na uspjeh marke Volkswagen u okviru Euro NCAP testova - novi Golf i T-Cross nedavno su također odlikovani najvećim mogućim ocjenama. Evropski program za procjenu sigurnosti novih vozila već od 1997. godine služi kao strogo mjerilo za razinu sigurnosti novih automobila. On kupcima pruža tačne informacije o sigurnosti popularnih, novih modela. Tokom proteklih nekoliko godina ispitne su procedure i zahtjevi u pogledu serijskih suistema podrške za vozača i pasivne sigurnosti dodatno postroženi. Sve pojedinosti dostupne su javno na web- stranici www.euroncap.com.
(1) ID.3 - kombinirana potrošnja struje u kWh/100 km (NEDC): 15,4 - 14,5, emisije CO2 u g/km: 0; klasa učinkovitosti: A+.