Izbornik
Zatvoriť meni
Zatvoriti

4.10.2022 Električnim automobilom na spontano putovanje za Sloveniju

Mirella Sidro, Njemica sa bosanskim korijenima je strastveni zaljubljenik u automobile u kojima putuje širom svijeta do tajanstvenih mjesta čiju istoriju istražuje. Ovaj put se odlučila na putovanje u Sloveniju. Donosimo njenu priču:

Zamislite da spontano želite da otputujete nekud. Mislite da spontanost nije moguća sa električnim automobilom? Probali smo kako izgleda spontano putovanje za Sloveniju- i to sa modelom Volkswagen ID.5.

Moj testni model ID.5 Pro Performance sa 150 kW (204 KS) fantastično izgleda u boji Blue Dusk Metallic Black. Najveći je SUV u ID porodici sa dometom od čak 516 km. Uprkos masi od preko 2118 kg on vozi sa pogonom na zadnje točkove, dok kapacitet njegove baterije iznosi 77 kWh.

Septembar je kada krećem na put do Izole u Sloveniji koja je udaljena 650 km. "Septembar, pa šta?" Pitaće se neki od vas. Pa, godišnje doba je bitan faktor za kalkulaciju dometa. Visoke temperature znače veliki domet, dok niže temperature podrazumijevaju i manji domet. A u kako to izgleda u septembru? Na temperaturama od ca. 18 stepeni Celzijusa, sa punom baterijom možete stići prilično daleko. Obzirom da je baterija 100% napunjena, njen domet iznosi 483 km. Pitam se da li mogu stići do Zagreba? Mislim da će biti teško, jer ću se uglavnom voziti autoputem što znači da je i potrošnja veća zbog brze vožnje. Svoj ID.5 prvi put  punim odmah nakon bosansko-hercegovačke granice, i to od 35% do 51%, tek toliko da stignem do brzog punjača u Zagrebu koji se nalazi kod Porschea. Bateriju svog vozila dopunjavam do 100% na punjaču od 125 kW. Za punjenje od 0% do 80% potrebno mu je 29 minuta. Nije li bolje puniti samo do 80%? Da u svakodnevnom životu, međutim, kada su u pitanju velike dionice, neće štetiti baterijama ukoliko se starta odmah nakon potpunog punjenja. Novi domet iznosi 414 km. Više ne moram puniti do Izole, koja je sada udaljena 250 km. Moj ID.5 je do sada trošio 17,8 KW na 100 km. Iznenađena sam jer to nije mnogo s obzirom da sam se uglavnom vozila autoputem. Uz to je i klima uređaj također radio tokom cijele vožnje. a ovaj model ima sjedišta sa funkcijom masaže koja je konstantno bila uključena.

Stigavši do odredišta još uvijek imam domet od 100 km na 34%. Potrošnja od Zagreba do Izole iznosila je 19,6 KW na 100 km.

Sljedećeg dana vozim se do starog grada Izole. Aplikacija PlugShare me vodi do 11 kW AC punjača. Malo dopunjavam bateriju što je sasvim dovoljno za spontanu vožnju do Italije preko Pirana. Posjećujem planinsko selo San Floriano Del Collio, te gradove Trst i Udine.

Iz Udina se Jadranskom magistralom vraćam prema Sarajevu. Moja baterija je opet 100% napunjena zahvaljujući brzom DC punjaču u gradu. Od sada nema više autocesta - samo živopisna cesta uz more prema Splitu. Moja prva destinacija za punjenje je grad Rijeka, 150 km udaljen. i tamo me kolege iz Porschea prijateljski dočekuju i ponovo mi omogućavaju punjenje baterije.

Domet je sada 458 km. Zanima me kakva će biti potrošnja, jer više neću voziti autoputem, samo magistralom uz obalu. Ne kaže se bez razloga da je ova cesta jedna od najboljih na svijetu po pitanju uživanja u vožnji. Odlučim da u Splitu napunim bateriju do 100%. Moja aplikacija me vodi do Lidl parkinga. A tu je i DC stanica za besplatno punjenje! Moj automobil sada pokazuje domet od 482 km sa punom baterijom! Upisujem Sarajevo kao odredište u svom navigacijskom sistemu. Prikazana udaljenost sada iznosi 234 kilometara. Ne poznajem dionicu i nemam predstave kakva će biti vožnja.  Napuštam magistralu i od tog trenutka put vodi uzbrdo.

Sa ovim rasponom vjerovatno neće biti problema. Ubrzo konstatujem da sam stigla u Park prirode Blidinje. Odavno sam željela da pređem ovu dionicu u električnom automobilu. Međutim, više puta su mi savjetovali da to ne radim jer je postojala bijazan da domet možda neće biti dovoljan zbog dugotrajnog nagiba. Stigavši na vrh, uživam u pogledu na Blidinjsko jezero. Odavde opet vozim nizbrdo. U dolini se pojavljuje grad Konjic. Sada sam oko 40 km udaljena od Sarajeva. Do krajnje destinacije domet je jos 100 km. Potrošnja za 330 km iznosila je 15,2 kWh na 100 km.

Rezultati su zanimljivi. Ukupno me je putovanje dužine oko 1500 km koštalo 92€ (trgovina, parking, cestarina). Ovih dana ne možete putovati tako povoljno sa motorom sa unutrašnjim sagorjevanjem. Zbog toga sam i dalje veliki obožavatelj električnih automobila: na odredište uvijek stignete opušteni zbog pauza koje morate napraviti. Međutim, nikada nisam stizala na odredište kako sam planirala. Uvijek sam kasnila. Za to je jednostavno zaslužna priroda koja oduzima dah, zbog čega sam vrlo rado pravila neplanirane pauze.

Zaključak: Čak i sa električnim automobilom možete spontano krenuti na putovanje! Uz podršku vašeg navigacijskog sistema, nekih aplikacija i prijenosnog adaptera, ne morate brinuti da ćete stati negdje s potpuno praznom baterijom. Zato vas pozivam da zajedno krenemo u održivu avanturu!

Ups!
Čini se da vaš preglednik nije ažuriran. Možda naša web stranica ne radi optimalno. Većina preglednika (ali ne i MS Internet Explorer 11 i stariji) i dalje radi dobro.

Preporučujemo vam da ažurirate svoj web preglednik!
Najnovija verzija može da obezbjedi odgovarajuće iskustvo pretraživanja na internetu.

Hvala vam na posjeti i dobro se zabavite.
Vaš Volkswagen tim